Τρίτη 28 Απριλίου 2015

Ευχάριστο νέο ….Τα λιμάνια του Έβρου και πάλι στο χάρτη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων

Της Κικής Ηπειρώτου

Θέμα συντονισμένης πίεσης από τους τοπικούς φορείς και αλλαγής ηγεσίας στο αρμόδιο υπουργείο φαίνεται πως ήταν τελικά η ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος του Έβρου, για άρση της ακτοπλοϊκής απομόνωσης της περιοχής και σύνδεση των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης με άλλα λιμάνια, μία προοπτική που, εφόσον ευδοκιμήσει, μπορεί να ανοίξει νέους δρόμους στην οικονομία και την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Mε κοινή τους ανακοίνωση που γνωστοποίησαν σήμερα οι τρεις βουλευτές Έβρου του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Γκαρά, Γ. Καίσα και Δ. Ρίζος, ενημερώνουν ότι με προκήρυξή του με ημερομηνία 20-04-2015, το υπουργείο
Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, προχωρά σε πρόσκληση για «σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».
Με απλά λόγια, το υπουργείο καταθέτει τη νέα λίστα με τις προς επιδότηση ακτοπλοϊκές γραμμές, στην οποία λίστα συμπεριλαμβάνονται και οι παρακάτω συνδέσεις:
1. Κύμη ή Βόλος – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη και επιστροφή - Ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως καθ΄ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
2. Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη και επιστροφή - Ένα δρομολόγιο εβδομαδιαίως καθ΄ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.
3. Σαμοθράκη – Λήμνος και επιστροφή - Δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως καθ΄ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου.

Ελπίζουν οι φορείς

Το θέμα ανακινήθηκε πρόσφατα, μετά από πολυετή σιωπή, από τους βουλευτές του νομού, το Επιμελητήριο Έβρου, τους φορείς της αυτοδιοίκησης. Είχε προηγηθεί επιστολή του προέδρου του Επιμελητηρίου Χρ. Τοψίδη, προς τον νέο υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα, στην οποία αναφέρονταν όλοι οι λόγοι για τους οποίους πρέπει τα λιμάνια του Έβρου να μπουν ξανά στο χάρτη των επιδοτούμενων γραμμών. Ακολούθησε κοινό υπόμνημα φορέων, που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπόψη του κ. Δρίτσα, αλλά και συνάντηση στην Αθήνα μεταξύ αντιπροσωπείας του νομού και του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλη Σακέλλη. Όπως είχε επισημάνει τότε ο κ. Σακέλλης, από την πλευρά των εφοπλιστών υπάρχει ενδιαφέρον κι εφόσον η γραμμή λάβει επιδότηση, θα βρεθεί κάποιο πλοίο για να την εκτελεί. Σε αυτή ακριβώς την αναφορά ελπίζουν σήμερα οι φορείς του Έβρου, οι οποίοι περιμένουν με αγωνία την 11η του Μαΐου.

Οι προϋποθέσεις

Η διάρκεια των συμβάσεων μεταξύ υπουργείου και πλοιοκτήτριας εταιρείας για την εξυπηρέτηση της εκάστοτε επιδοτούμενης γραμμής είναι τριετής, ξεκινά από 1/11/2015 και έχει διάρκεια ως τις 31/10/2018. Οι γραμμές που συνολικά προκηρύσσονται είναι 70. Στον αριθμό 63 της λίστας φιγουράρει η γραμμή Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη, για την οποία ζητείται ένα πλοίο με μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 300 ατόμων το χειμώνα και 450 το καλοκαίρι. Θα πρέπει επίσης να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 600 τ.μ., εκ των οποίων τα 400 τ.μ. θα προορίζονται για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων. Επίσης θα πρέπει να έχει ολικό μήκος άνω των 100 μέτρων και να διαθέτει 50 κλίνες.
Στη θέση 64 βρίσκεται η γραμμή Σαμοθράκη – Λήμνος, με τις ίδιες προϋποθέσεις και μοναδική διαφοροποίηση στο μήκος του πλοίου που πρέπει να είναι τουλάχιστον 75 μέτρα.
67η στη λίστα η γραμμή Βόλος-Σκύρος-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη. Ισχύουν οι ίδιες προϋποθέσεις για το πλοίο, όπως στη γραμμή Λαύριο-Λήμνος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη.